היי,
אני יודעת ששאלת הלגיטימיות של הטיפים תמיד מעוררת סערה, וזה בדיוק המקום לשמוע קשת רחבה של דעות.
אז ככה יש לי חבר מזה שנה ולאחרונה אנחנו מנסים לעמוד בזה שפעם אחת בשבוע נצא לאכול במסעדה על מנת לבלות קצת זמן איכות שונה ביחד ולהתפנק.
מתחילת הקשר בכל פעם שיצאנו למסעדה הוא משאיר טיפ למלצר/ית גם אם השירות ממש גרוע. המדד שלי לגרוע הוגדר מחדש אתמול כשיצאנו למסעדה ולקח למלצרית להביא לנו את קנקן המים המסכן שהזמנו יותר מחצי שעה לשולחן. שלא נדבר על המנות שהגיעו באיחור מוגזם. וכל זה כשבמסעדה כמעט ולא היו סועדים. עכשיו במקרה כזה לי מאוד קשה לצ'פר מלצרית שמזלזלת ככה בלקוחות. ולא מביאה לפחות מים לשולחן? למה שאני אביא לה טיפ ? אבל חבר שלי תמיד שם טיפ , גם כשרמזתי לו שלא מגיע לה , הוא אמר לי "לא נעים לי לא לשים" ובכל זאת שם. הוא תמיד שם את ה10 אחוז ולפעמים אפילו יותר. וזה מפריע לי . שלא תבינו אותי לא נכון, אני בעד לתת טיפים כשמגיע, כשבאמת היה שירות נהדר, אבל לא במקרים שפשוט לא מגיע! אנחנו שנינו סטודנטים וידוע שבמדינה הזאת מאוד חשוב לחסוך כסף, אז לי כואב לתת כסף למלצרית שמזלזלת, כשהכסף הזה יכול לשמש אותי בעתיד. חבר שלי עובד ולומד במקביל. יש לו אפשרות כלכלית , אבל נשאלת השאלה האם תמיד צריך להשאיר טיפ?? איך אני מעבירה לחבר שלי את הרעיון שלא תמיד צריך להשאיר מבלי לצאת קמצנית או חסכנית יתר? יש בינינו דיבור אבל בכל זאת צריך להעביר מסר בצורה נכונה.. מישהו בקהל שיאיר קצת אור בנושא?
- עמוד הבית
- שאל שאלה
- שאלות חדשות
- שאלות שעוררו עניין
- עצות חדשות
- מה קורה כאן?
- מתחם הטיפים
- חיפוש שאלות
-
הרשמה | התחברות