
כולנו זקוקים בשלבים שונים בחיים לטיפולי שיניים, ומטבע הדברים נרצה להיות בטוחים תמיד שהטיפול שאנו מקבלים הוא מקצועי ומסור, וכזה שישמור על בריאות הפה שלנו גם שנים קדימה. יחד עם זאת, המציאות מראה לנו שנזקים תמיד עלולים להתרחש, ולפעמים הסיבה לכך היא רשלנות רפואית מצד הרופא המטפל. מי שזקוק לטיפול משקם בעקבות נזק מהסוג הזה, נדרש להוצאה כלכלית לא מבוטלת ובדיוק בגלל זה חשוב לבדוק תמיד אם יש עילה לתביעה או פנייה להליכי גישור אל מול הרופא המטפל, צעד חשוב בכל המקרים, אך במיוחד אם עליכם לכסות טיפול שיקומי נוסף. אז איך נדע אם נפגענו כתוצאה מרשלנות רפואית ומתי אפשר לתבוע? הנה כל מה שחשוב לדעת בנושא.
איך אפשר לדעת שנפגעתי כתוצאה מרשלנות רפואית?
אז עוד לפני שנענה על השאלה החשובה - מה אפשר לעשות במקרה של רשלנות רפואית בטיפול שיניים, צריך להבין קודם כל איך אפשר לדעת אם בכלל חווינו דבר כזה, או שהכאב או אי ההצלחה של ההליך שאנו חווים נגרמו מסיבות אחרות.
ראשית, חשוב להבין כי למטופל עצמו אין כל דרך לדעת את זה, מפני שאין בידיו הכלים המקצועיים כדי לקבוע זאת (ולכן חשוב לפנות בהקדם לייעוץ מקצועי). עם זאת, ישנם דברים שעשויים להצביע על כך שאולי מדובר בזה, כמו למשל:
- כאב: כאבים בדרגות חומרה שונות שממשיך ללוות אותנו לאחר הטיפול ולא עובר גם לאחר זמן רב או כאבים שמופיעים ונעלמים לסירוגין.
- טיפול ממושך: מקרים בהם טיפול שאמור היה להיות קצוב בזמן או מוגבל לכמה פגישות ספורות וידועות מראש, נמשך מעבר לצפוי, כאשר לעיתים יורגש כי הרופא לא יודע להסביר בדיוק מדוע ההליכים הנוספים חשובים או מתי יגיע הטיפול לסיום.
- תלונות ללא מענה: פניות חוזרות אל הרופא בגין כאבים, אי נוחות או בעיות אחרות שלא מקבלות מענה מספק פעם אחר פעם.
אם כך, בשלב הזה חשוב לגשת לאנשי מקצוע ולבחון אם אכן יש עילה לתביעה.
איסוף חומרים
כאשר תפנו אל עורך דין לתביעת רשלנות רפואית, יתחיל שלב חשוב של איסוף המסמכים ולכן באופן כללי נמליץ לכם תמיד לשמור מסמכים שאתם מקבלים לאחר כל ביקור אצל רופא השיניים ובכלל. אם אין בידכם את המסמכים, ניתן לבקש אותם מהמוסדות הרפואיים השונים בארץ, אך אלו מערימים לעיתים קשיים וכאן בהחלט יכול לעזור עורך דין מקצועי בתחום.
מתי אפשר לתבוע?
כאמור, מי שיקבע זאת יהיה אך ורק איש מקצוע שיוכל לומר האם אכן יש עילה לתביעה, אך בגדול מדובר במצבים הבאים:
- טיפול שלא לפי הפרוטוקול: במקרים שבהם טיפול נעשה לא לפי הפרוטוקול. המהלך של הליכים רפואיים חייב להיות מתועד תמיד.
- אי מתן הסברים/הסברים חלקיים: הרופא מחויב תמיד להסביר לנו הכול לפני כל טיפול או מתן תרופות, כולל את הסיכונים, תופעות הלוואי, סיכויי ההצלחה של הליכים מסוימים וכן הלאה. בנוסף הוא מחויב לתת הוראות לטיפול ושמירה על השיניים לאחר הטיפול עצמו.
- הסחות דעת: טיפולים רפואיים שנעשו כאשר הוסחה דעתו של הרופא או שהיה במצב פיזי ירוד (עייפות קיצונית, שתיית אלכוהול וכן הלאה).
לסיכום, אין ספק שאלו הם מצבים לא נעימים, ולכן חשוב לקבל עזרה מקצועית מספקת. אם גם אתם חושדים שנפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואית במהלך טיפול שיניים, פנו בהקדם לאנשי מקצוע ובחנו את העילה לתביעת רשלנות.
**אין לראות בנאמר חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא. לקבלת חוות דעת רפואית יש לגשת לרופא מוסמך או לגורם הרפואי המוסמך המתאים.
המערכת האוטומטית של AskPeople זיהתה תגובתך תוכן המצריך את בדיקת צוות האתר
(תוכן שיווקי ללא הסכמה / פוגעני / לא חינוכי / ניסיון להעברת מס' טלפון / כתובת Email)
תגובתך נשלחה לבדיקת צוות האתר.