שלום רב. אני סטודנטית בשנה ב'. אני מאובחנת עם לקויות למידה, אבל כיום הן נפוצות בקרב אנשים רבים כל כך, שהן נחשבות כבר לנורמה. הייתי תלמידה מצטיינת עד כיתה י', אז אובחנתי עם דיכאון ו-ADHD, והתחלתי להתדרדר בלימודים. למזלי הצלחתי לסיים את התיכון עם ממוצע 89.
באוניברסיטה, אני מגיעה לכל השיעורים ויש לי את הסיכומים בין הטובים ביותר במחלקה. אבל כשזה מגיע למבחנים אמריקנים, אני מקבלת ציונים נמוכים מאוד או נכשלת לגמרי.
השנה אני מתקשה ללמוד. יותר נכון מתעצלת. זה מעולם לא קרה לי בעבר. בעבר, כשהייתי מתכוננת למבחן, הייתי יושבת ימים כלילות ולומדת - מכינה פתקים צבעוניים, משננת שורות, כותבת את החומר מחדש כדי לזכור אותו טוב יותר.
אולם מאז שהגעתי לאונ', השיטות הללו התבררו כלא אפקטיביות. דעתי מוסחת מדברים רבים, ואני מתעצלת להמשיך ללמוד ברגע שאני מפסיקה.
אני מתחילה לקרוא חומר, אבל לאחר 2 עמודים מתעייפת ומתחילה לגלוש באינטרנט או לשחק במחשב.
קראתי רבות על כך שציונים לא משקפים חכמה, ויכולות ואיכויות משפיעות יותר. אני גאה להעיד על עצמי שאני אדם משכיל, וגם כאשר קיבלתי ציונים גבוהים בתיכון, לא חשבתי לרגע שזה מעיד על כך שאני חכמה יותר מחברה שלי, שהתקשה לעבור את ממוצע ה-75.
השנה היה לי עומס של מבחנים (4 מבחנים בשבוע, מתוכם שני מבחנים ביום), ואני מניחה שאחרי הרצף העמוס הזה, התחלתי להתייאש ולזלזל בלמידה.
אבל האם הציונים הנמוכים שלי מעידים על כך אני סטודנטית גרועה? האם זה מראה שאני לא חכמה כמו שחשבתי, בזמן שסטודנט אחר, שמשיחה איתו הבנתי שהידע הכללי שלו מוגבל מאוד, אבל הוא בקיא בחומר הנלמד, שמקבל ציונים גבוהים, נחשב לחכם?
אשמח לשמוע טיפים ללמידה, בעיקר כאשר יש שני מבחנים ביום ואני מתקשה להתכונן לשניהם.
תודה לכולם.
- עמוד הבית
- שאל שאלה
- שאלות חדשות
- שאלות שעוררו עניין
- עצות חדשות
- מה קורה כאן?
- מתחם הטיפים
- חיפוש שאלות
-
הרשמה | התחברות