היי לכולם, אני בן 22, גר עם ההורים, ונמצא כרגע בצומת דרכים קשה אשמח לעזרתכם.במשך שנה וחצי עבדתי כמוכר בחנות נוחות בתחנת דלק. בשנה הראשונה שילבתי את זה עם קורס תכנות. בהתחלה היה לי ממש כיף, עבדתי המון כולל לילות, יש לי מנהל מעולה, אחלה צוות ואפילו לקוחות קבועים שאהבתי.הבעיה:אחרי שנה התחילה שחיקה קשה. בהדרגה הורדתי משמרות והפסקתי עם הלילות, אבל בחודש האחרון הגעתי לנקודת שבירה. אני מגיע בלי מצב רוח, אין לי כוח לראות לקוחות, ומוצא את עצמי בוכה בסוף כל יום עבודה. במקביל, אני מנסה לחפש עבודה בתחום הלימודים שלי, אבל בגלל המצב בשוק ההייטק לא הצלחתי להגיע אפילו לראיון אחד.השבוע החלטתי סופית להתפטר כי המקום הזה כבר עושה לי רע נפשית. ביקשתי מהמנהל לא לשבץ אותי בשבוע הבא, ואני עומד להגיש מכתב בקרוב. בעקבות המצב בשוק, החלטתי להתפשר על משרת בודק תוכנה QA כדי להיכנס לתחום.הנתונים הכלכליים שלי:יש לי כסף שחסכתי, אבל רובו מושקע בשוק ההון ואני ממש מעדיף לא לגעת בו.מגיעים לי פיצויי פיטורין של כ10,000 ש"ח שיכולים להספיק לי ל3 חודשים מאחר ואני גר עם ההורים.אני מאמין שהמנהל יסכים לתת לי מכתב פיטורים, ואם לא הבנתי שאפשר להוציא אישור רפואי מרופא משפחה על נזק נפשי כדי לקבל אבטלה ללא תקופת המתנה.ההתלבטות הגדולה שלי היא בין שתי אפשרויות:לחתום אבטלה ולהשקיע את כל כולי בהייטק: ללמוד בבית בדיקות תוכנה, לשפר את קורות החיים ולחפש עבודה במשרה מלאה. החשש: לחץ כלכלי והצטמצמות, למרות הפיצויים והמגורים אצל ההורים.למצוא עבודה זמנית אחרת בלי קהל: משהו שלא דורש שירות לקוחות. החשש: שאסבול גם שם, ושהיא תשאב ממני את כל האנרגיה ולא יישאר לי כוח ללמוד ולחפש עבודה בתחום שלי.מה לדעתכם כדאי לי לעשות במצבי? להתמקד רק בלמידה או לשלב עוד עבודה זמנית?
- עמוד הבית
- שאל שאלה
- שאלות חדשות
- שאלות שעוררו עניין
- עצות חדשות
- מה קורה כאן?
- מתחם הטיפים
- חיפוש שאלות
-
הרשמה | התחברות




















כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות






































2026