חניך שלי (בן 13) שיקר בוודאות לגבי משהו גדול שהוא יצר ושיכנע הרבה חברים שלו שהוא זה שיצר את זה בעצמו ובהתחלה גם אותי והוא ממש נכנס לתפקיד של היוצר ו"למד אותו" (הוא בוודאות לא היוצר). זו לא פעם ראשונה שהוא מספר לי ולחברים שלו דברים קצת מוגזמים על עצמו ויכול להיות שגם הם היו שקריים.
החניך באופן כללי בעל דימוי עצמי מאוד נמוך ועם כל מיני קשיים חברתיים ובאופן כללי חיים לא הכי פשוטים וככל הנראה השקר בא כדי לפצות על זה ומתוך מחשבה שככה הסביבה ואולי גם אני אעריך אותו ואוהב אותו יותר.
יש לי אפשרות בתור מדריכה לעבור איתו תהליך אישי וקבוצתי להעלת הביטחון העצמי ואני אעשה את זה בכל מקרה.
האם כדאי להתעלם מהעובדה שהוא שיקר שקר גדול כזה כדי לא להביך אותו מולי ולהתמקד בלהעלות לו את הביטחון מספיק בשביל שיוכל להתגאות בדברים שהם באמת שלו ולא לשקר?
או להעמיד אותו מול השקר ולבקש ממנו להודות בו?
ואם האופציה השניה- עדיף עכשיו לפני התהליך שאני אעבור איתו או בסוף השנה?
- עמוד הבית
- שאל שאלה
- שאלות חדשות
- שאלות שעוררו עניין
- עצות חדשות
- מה קורה כאן?
- מתחם הטיפים
- חיפוש שאלות
-
הרשמה | התחברות