שלום לכולם! לאחרונה התחלתי להתעניין בנושא החשבונאות (מנהל חשבונות / רו"ח). העבודה נשמעת די מעניינת. קראתי הרבה על התחום והבנתי שזה מתחלק ל-2:
- הנהלת חשבונות (סוג 1+2, סוג 3, חשב שכר, ייעוץ מס) - אלו בעצם תעודות מקצועיות, שאפשר לקבל תוך מספר חודשים ולהשתלב איתן בשוק העבודה.
- ראיית חשבון (תואר בחשבונאות, בשילוב כלכלה או מנהל עסקים) - מדובר פה כבר בעצם בתואר ראשון, שלוקח 3 שנים, שנה נוספת להשלמה, מבחני מועצה קשים, ועוד שנתיים התמחות.. בקיצור מסלול ארוך שלא נגמר.
עכשיו הדילמה.. מצד אחד כן חשוב לי להתחיל ללמוד, להשתלב בשוק העבודה, לצבור ניסיון, אולי להתקדם, ובגלל זה חשבתי על הנהלת חשבונות - הבעיה העיקרית היא שאי אפשר להתקדם *יותר מדי* בתחום, העבודה עצמה היא אותה עבודה טכנית ולכן השכר הוא ממוצע, אין הרבה לאן להתפתח.
מצד שני, רואה חשבון זה מקצוע יותר יוקרתי, יותר אפשרויות קידום, שכר גבוה יותר אבל תהליך ארוך מדי, השכר בהתחלה נמוך מאוד (ביחס לשעות העבודה), מה גם שאני צריך לעשות כנראה מכינה כדי להתקבל לתואר.. בקיצור לא פחות *מ-7 שנים* עד שאסיים את כל התהליך - באיזור גיל 31 !! זה נשמע מטורףף..
מה לפי דעתכם כדאי לי לעשות?
האם ניתן להתקדם עם תעודות של הנהלת חשבונות ולחיות בכבוד?
או שלא שווה לוותר על התואר אחרי הכל, ולקטוף את הפירות רק אחרי גיל 30?
בכלל, איך לדעת שזה התחום שאני באמת רוצה לעסוק בו, אם אין לי כל ניסיון בו?
- עמוד הבית
- שאל שאלה
- שאלות חדשות
- שאלות שעוררו עניין
- עצות חדשות
- מה קורה כאן?
- מתחם הטיפים
- חיפוש שאלות
-
הרשמה | התחברות