חברים ואנשים חברים ואנשים
 
שאלה 176706
 
הזמן
 
דווח
 
נהל
  2466 אנשים צפו, 9 כתבו עצות, 27 השתתפו בסקר ו-36 דרגו את העצות.

חושב להיות מסורתי/חילוני זאת צביעות, או שאתה דתי או שאתה אטאיסט. מה דעתכם?

matt בן 23 | כתב את השאלה ב-07/07/17 בשעה 09:05

אנשים המגדירים עצמם מסורתיים הם צבועים בעיניי שכן הם עובדים על עצמם ועל אלוהים. הם מקיימים רק מצוות הנוחות להם ומה שלא נוח להם/מה שמצטיי כדתי מדי זה כבר לא בשבילם וזה לא זר לי. גדלתי במשפחה מסורתית. אנחנו עושים קידוש בשישי בערב ומיד לאחר מכן רואים טלוויזיה, ואנחנו נוסעים בשבת(אז איזה מן שבת אתה מקדש אם אתה נוהג בה כביום חול?). חותכים נייר טואלט לפני כיפור ולא מדליקים אור בכיפור אבל אין לנו בעיה לעשות את זה בשבת, אז שבת שזה ערך חשוב יותר מכיפור אתה לא שומר אבל בכיפור אתה כן צם כדי שיכפורו לך העוונות של השנה? על מי בדיוק אתה עובד? אנחנו צמים בכיפור אבל צום גדליה או תשעה באב זה כבר דתי מדי.. מסורתיים בוחרים מההלכה מה שטוב להם, הם מתיימרים להיות דתיים אבל בדרך שלהם. אם אתה רוצה לקיים את מצוות היהדות תעשה את זה עד הסוף ואל תחפף. אדם המאמין באלוהים לא יכול להיות מסורתי, שכן הוא מאמין שהמצוות קדושות ושיש להם קשר ישיר לאלוהים, ואז יש לך זכות למלא אותם(ובכך להתקרב לאלוהים). מנגד, לפי אדם שאינו מאמין, המצות הם פרי המצאתם של חז"ל, אין להם קשר לאלוהים והם ברובם לא מתאימות לתק' המודרנית ואז אין צורך למלא אותם.
אבל הגישה הזאת של זה כן אבל זה לא כי זה כבר דתי מידי היא עבודה בעיניים.
המושג חילוני הוא מילה יפה לאטאיסט, חילוני אמיתי לא מאמין באלוהים, חילוני שמאמין באלוהים = מסורתי.

האם להיות מסורתי זה לעבוד על עצמך?

כן, או שאתה דתי או שאתה אתאיסט(חילוני שלא מאמין באלוהים)
 
12 אנשים
לא, אפשר להאמין באלוהים ולהיות מסורתי, זה לא סותר
 
49 אנשים
 
הזמן
 
דווח
 
נהל

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף עצה... גם מבלי להירשם!
אבל אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
ההרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות

הוספת עצה ללא הרשמה

עצות הגולשים (11) כיצד להציג? מהאהודות מהפחות אהודות מהחדשות

  • 07/07/17 09:38 | דווח על עצה זו תגובה לא מתאימה? דווח לנו ונבדוק
    גיזס קרייסט, אתה בן 23 לא ילד בן 15 שרץ בשדות השיפון.

    עצם העיסוק האובססיבי של אתאיסטים בנושאים קטנוניים כאלה גובל בפנטיות דתית. מה אכפת לך מה אנשים מקיימים ומה אינם מקיימים, במה הם מאמינים ובמה לא? זו התורה החדשה שלך עכשיו?
      18 8
      נכתבו 1 תגובות לעצה זו. לקריאת התגובות
    • 1

      יניב, בן 25, אורח

      07/07/17 10:30 | דווח על עצה זו תגובה לא מתאימה? דווח לנו ונבדוק
      מה אתה רוצה? משעמם לך?
      סה"כ דיון, ממש לא "עיסוק אובססיבי"..
      שמור שינויים בטל עריכה
        13 5
  • 07/07/17 19:08 | דווח על עצה זו תגובה לא מתאימה? דווח לנו ונבדוק
    מסכימה איתך. הם שומרים על המסורת בשביל תחושת השייכות.
      7 0
  • 07/07/17 13:00 | דווח על עצה זו תגובה לא מתאימה? דווח לנו ונבדוק
    אתה רואה את קיום המצוות בשחור ולבן : או הכול או כלום.
    מה רע אדם מסורתי ומקיים חלק מהמצוות ? בין אדם לחברו -כבוד לזולת , גמילות חסדים, יחס לגר. לא לדבר לשון הרע
    האם מי שלא צם כל הצומות ,או לא חותך נייר טואלט בשבת פחות ממי שמקיים מצוות שקשורות לחברה ?
    מה זה עוזר שאדם חרדי צם בתשעה באב על חורבן המקדש , ומצד שני יש לו שנאת חינם לחיילי צה"ל , לנשים ? הרי בגלל זה נחרב בית המקדש.

    אני במקור ממשפחה מסורתית ועם השנים נעשיתי דתי . יותר חשוב לי המצוות שבין אדם לחברו
     
    בחרתי להציג את המייל לשואל השאלה
    בטוח שאתה שואל השאלה? אם כן, התחבר למערכת ניהול השאלה
      7 4
      נכתבו 1 תגובות לעצה זו. לקריאת התגובות
    • 1
      09/07/17 07:35 | דווח על עצה זו תגובה לא מתאימה? דווח לנו ונבדוק
      אדם מסורתי ששומר רק חלק מהמצוות הוא לא אדם רע ושואל השאלה לא מתכוון לכך.
      השאלה היא למה אותו מסורתי שומר רק חלק מהמצוות? אם הוא מאמין באלוהים ובתנ"ך, למה לא לשמור את כל המצוות המופיעות בו? למה רק את מה שנוח?
      כל הדתיים, כולל החרדים, מקיימים רק חלק מהמצוות הכתובות בתורה. למה לא לקיים את כולן?
        1 0
  • 07/07/17 13:04 | דווח על עצה זו תגובה לא מתאימה? דווח לנו ונבדוק
    אתה מאמין שהכל שחור ולבן?
      7 5
      נכתבו 1 תגובות לעצה זו. לקריאת התגובות
    • 1
      09/07/17 20:39 | דווח על עצה זו תגובה לא מתאימה? דווח לנו ונבדוק
      וואו, כתבת תשובה מושקעת אני מקווה שאני אצליח לענות לך ;)

      א. למה צביעות? לחלק מהאנשים ממש טוב לקיים רק חלק, או הרבה, או בכלל לא.. אבל בעיניי זו לא צביעות. כשמצב נתון לא מספק את האדם או לא עושה לו טוב- בדר"כ הוא משתנה.

      ב. אולי הסיבה שאתה לא מאמין בזה היא כי לא דיברו איתך על זה?

      ג. לחילוניים וגם לדתיים יש שאלות והתלבטויות בנושאים האלה.

      העלית שאלות טובות, אולי תשאל את ההורים שלך.
        0 0
  • יניב, בן 25, אורח

    07/07/17 10:29 | דווח על עצה זו תגובה לא מתאימה? דווח לנו ונבדוק
    אני מסכים איתך, מסורתיים הם לא באמת דתיים.
    אבל החיים הם לא שחור או לבן, רוב המצוות של המסורתיים הם אכן מהמילה "מסורת" ונובעים בד"כ ממניעים של עשיית דברים סמליים או מוסריים ולאו דווקא בשביל לקיים מצוות, לדוגמא הקידוש שנתת, יש כאן עניין שכל המשפחה יושבת ביחד בשבת והופכים את היום הזה ליום מיוחד ובאופן דומה בחגים.
    יום כיפור, העניין הוא לעשות חשבון נפש עם עצמך ועל כן אתה צם ולכן זה מרגיש להם חשוב.
    ברית מילה, מנהג שהשתרש בקרב יהודים, מבצעים אותו כדי לא לצאת מהכלל או לסמל את זה שאתה יהודי.
    סיבות נוספות הם אנשים שהגיעו מבית דתי והרגישו שזו לא הדרך הנכונה אך מעבר חד זה משהו קשה לאנשים ולכן נשארו עם הדברים המשמעותיים בשביל ההרגשה שלהם או בשביל משפחתם הדתית.

    מה שכתבתי לא פועל בד"כ... (המשך)
    שמור שינויים בטל עריכה
      8 6
  • 07/07/17 20:00 | דווח על עצה זו תגובה לא מתאימה? דווח לנו ונבדוק
    אני חושבת שיש טווחים שונים של כל מיני דברים שמשפיעים על איך שבנאדם מגדיר את עצמו. לדוגמה:
    מאמין-----לא מאמין
    מתחבר למסורת----- לא מתחבר למסורת (חגים ומסורות מסביב)
    מתחבר לדת ולמצוות שלה---לא מתחבר
    וכו וכו
    יש אנשים שיותר מתאים להם דברים מסויימים ויש כאלה שפחות. חלק מזה קשור לסביבה וחלק נובע מגילוי עצמי.
    אין שום דבר רע בלהבין שהדת לא מתאימה לך, אבל אתה מאמין באלוהים ומאמין שהוא רואה את הדברים אחרת מהמוסד הדתי השולט. אין שום רע בלא להאמין באלוהים ולבחור לבצע 'מצוות' כי אתה רואה ככה לנכון. אין שום פסול בלהאמין באלוהים ולבצע מצוות לפי הספר.
    הדבר היחיד שרע זה כשאנשים משתמשים באמונות שלהם כדי להקטין לפגוע או לפסול אנשים כי האמונות שלהם שונות משלהם.

    ורק לידיעתך,... (המשך)
      1 0
  • ..., בת 15, אורחת

    24/09/17 18:59 | דווח על עצה זו תגובה לא מתאימה? דווח לנו ונבדוק
    אפשר להאמין באלוהים ולא להאמין ביהדות. ואפשר לקיים חלק מהמצוות ממקום רגשי של כבוד למסורת בלי להאמין באלוהים. היהדות היא לא רק היהדות האורתודוקסית ואנשים יכולים לקחת אותה למקום שלהם ולהאמין בחלק ממנה. אף אחד לא חייב לך דין וחשבון על רמת האמונה שלו, אנשים יכולים לקיים איזה מצוות שהם מחליטים מהסיבות שלהם.
    שמור שינויים בטל עריכה
      1 0
  • איזון זה שם המשחק, בת 18, אורחת

    07/07/17 12:45 | דווח על עצה זו תגובה לא מתאימה? דווח לנו ונבדוק
    תקשיב, ה' הוריד אותנו לעולם. אם יש דברים שאתה מצליח לעשות מהלב שלך בלי לחשוב קדימה יותר מידי, בעיניי זה מספיק ובעיניי זה נקרא מסורתי. הקשר שלך עם אלהים צריך לנבוע מהתרגשות ולא כמו שהמצוות הופכות אותך לשיעבוד של מצוות. יש לי פעמים שאני אומרת יכול להיות שהכל שטויות ויכול להיות שהכל נכון, אבל עכשיו אני חיה, ויש לי שאיפות. תעשה מה שעושה לך טוב, אנחנו לא מלאכים ואין צורך להיות או הכל או כלום. זו דרך לא בריאה בכל הדברים בחיים, קח לתשומת ה♥
    שמור שינויים בטל עריכה
      3 3
      נכתבו 2 תגובות לעצה זו. לקריאת התגובות
    • 1

      matt (שואל השאלה)

      09/07/17 23:17 | דווח על עצה זו תגובה לא מתאימה? דווח לנו ונבדוק
      היי :)
      אני לא מאמין באלוהים, אני מגדיר את עצמי יהודי חילוני. אני מכבד מאוד את המצוות שבין אדם לחברו, לדעתי ממש השקיעו מחשבה בהן. לא כתבתי שמצוות זה עול, להיפך, כתבתי שאדם מאמין ירצה להתקרב לה' ולכן לקיים יותר מצוות מבחינתו זו תהיה זכות ולא נטל. הייתי שמח לדבר איתך עוד ולדעת מתי את מרגישה שהכל שטויות ומתי שהכל נכון, האם זה קשור לרגעי מתח? רגעי משבר? גישת השחור/לבן באמת לא בריאה בהרבה תחומים אבל כשאדם מגדיר את הזהות האמונית שלו התשובה היא כן או לא. כפועל יוצא מזה, האדם ירצה לקיים יותר מצוות/לא ירצה לקיימם כלל. לכן, העמדה של לקיים רק מצוות שנראות לי היא צבועה לטעמי.
      שמור שינויים בטל עריכה
        0 0
    • 2

      איזון, בת 18, אורחת

      09/07/17 23:47 | דווח על עצה זו תגובה לא מתאימה? דווח לנו ונבדוק
      היי :)
      להגדיר את הזהות האמונית שלך זה בכלל לא פשוט, הגדרות זה דבר קשה וכל שכן שמדברים בנושאי אמונה. אני כן רואה לנכון סבירות ממוצעת שדרך ההגיון אפילו די מתקבלת - מסורות נשמרו אז אולי הן כראיות חותכות.
      אני חולקת עלייך בטענה שאם הגדרת שיש אלהים אז תקיים את כל המצוות. אני מאמינה יותר שיש כוח השגחתי חזק וטוב,מאשר שהמצוות הן נכונות. עם זאת, המצוות הן הדרך שלי להתחבר לה'.
      מתי אני חושבת שהכל שטויות? ברגעים בהם אני מתעוררת להגיד תודה
      שמור שינויים בטל עריכה
        0 0
  • צביקה, בן 33, אורח

    08/07/17 02:46 | דווח על עצה זו תגובה לא מתאימה? דווח לנו ונבדוק
    לא מסכים עם הגישה שלך של או הכל או לא כלום,יש לי דוגמא פשוטה להסביר את העניין,אני למשל שומר על אורח חיים מאוד בריא בנושא של תזונה,לא שותה משקאות מתוקים ואלכוהול,לא נוגע בכלל בג'אנק,מתוק אולי פעם בחודש חתיכת עוגה,מצד שני לצערי אני מעשן(רק סיגריות),אז מה אתה מציע,בגלל שאני מעשן אדפוק את עצמי לגמרי עם אוכל זבל,מתוקים אלכוהול וסמים?או להמשיך עם האורח חיים שלי למרות שאני מעשן?
    שמור שינויים בטל עריכה
      0 1
  • 07/07/17 14:04 | דווח על עצה זו תגובה לא מתאימה? דווח לנו ונבדוק
    לדעתי אתה לא צריך לשאול אנשים מה הם חושבים על הדעה שלך, כל עוד הדעה שלך לא פוגעת באף אחד ואתה לא פוגע באף אחד בעודך מסביר את הדעה (מילולית או פיזית) זה בסדר גמור.
      0 5

עוד ממדור "חברים ואנשים"

חדשות במדור
אקראיות במדור

השאלות הנצפות היום במדור

היום
השבוע
החודש

עכשיו ב-AskPeople

עוררו עניין
חדשות

שאלות חדשות ב AskPeople  

טוען...
הצג עוד שאלות חדשות

טוען...