שלום,
אני נערה בת 14, בכיתה ט'.
בשנה הבאה אני אמורה לעלות לכיתה י', אולם יש לי 2 לבטים, אשר מקשים עליי ומסבכים את בחירתי.
1. האם להישאר בבית הספר שלי או לעבור?
2. איך אפשר לשמור על קשר עם אנשים שלא רואים הרבה זמן?
קשה לי נורא בבית הספר שאני בו עכשיו. גם מבחינת הלימודים וגם מהבחינה החברתית. האנשים שקרובים אליי לא כל כך אכפת להם ממני ורק כשהם צריכים משהו, הם יבואו אליי. קשה לי להשתלב שם בחברה, אני אאוטסידרית. למרות שנורא רע לי איתם ועם ההתייחסות שלהם, קשה לי להתנתק מהם, כי עברנו דברים ביחד. עוד דבר שיהיה לי קשה זה להיפרד מבנות הדודו שלי, כי במהלך הזמן האחרון הקשר בינינו התחדש והתחזק, ואני מפחדת שהוא שוב ייהרס ולא נהיה בקשר טוב אם אני אעבור.
מבחינת הלמידה, בביה"ס שאני נמצאת בו עכשיו, אני לא כ"כ מצליחה ללמוד טוב, ואין מגמה שמעניינת אותי, ואני חוששת שאני אסבול אם אני אלמד במגמה שלא מעניינת אותי. בית הספר האחר יש מגמה אשר מעניינת אותי מאוד, אולם אני לא יודעת אם כל המורים שם טובים ואני חוששת מה יקרה אם אני אקבל מורים לא טובים בנושאות שאני מתקשה בהם. אני גם אצטרך לקום ב5 בבוקר בשביל להגיע לשם, אבל זה נראה לי שווה את זה שאני אלמד משהו שמעניין אותי, ולא אסבול. מה דעתכם?
ביה"ס שאני נמצאת בו עכשיו הוא מבין ביה"ס הכי טובים במדינה, לעומת ביה"ס שאני רוצה לעבור אליו, שהוא לא הכי טוב, אבל נראה לי הרבה יותר מקבל, הרבה יותר עוזר ומעניין. אשמח להתייעץ אתכם ולקבל עצות, כי היחידים מבין החברים והמשפחה שלי שמבינים אותי ותומכים בי הם הדודים שלי, אבל למרות זאת ההורים שלי והסבים והסבתות ועוד הרבה אחרים אומרים לי כל הזמן שאני אכשל, שאני לא אצליח, שאני אתמוטט תחת הלחץ, ושבקיצור, לא לעבור לשם, למרות שהנושא שבאמת נמצא לי בלב הוא בבית הספר הזה שאני רוצה לעבור אליו.
סליחה שחפרתי או בילבלתי, ותודה לכל מי שיכתוב לי מה דעתו בנושא ביה"ס וכיצד לפי דעתו וניסיונו, אפשר לשמור על קשר.
- עמוד הבית
- שאל שאלה
- שאלות חדשות
- שאלות שעוררו עניין
- עצות חדשות
- מה קורה כאן?
- מתחם הטיפים
- חיפוש שאלות
-
הרשמה | התחברות




















כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות






































2025